Rompecabezas/Pussel



Idag såg jag denna lilla godbit med mormor på bio Roy. Tyvärr finns inget filmklipp med undertext. Jag kom att tänka på biografsituationen i Göteborg som är så tragiskt. Bergakungen har sopat bort allt med sin vräkiga uppenbarelse och endast lämnat kvar tre små futtiga undantag; Bio Roy, Hagabion och Capitol. Tur är väl det för annars hade jag nog aldrig fått gått på bio... Bergakungens Popcornluktande kletiga salonger, klena utbud med komersiella skitfilmer och skyhöga priser lockar mig inte det minsta. På toaletten till bio Roy fanns en tavla med biobiljetter från Göteborgsbiografer på femtiotalet. Säkert femton-tjugo stycken. Vad var det som gick snett?

Kommentarer
Postat av: E

Astoria gick under, SF fick monopol på bio, kunde helt ensamma kontrollera utbudet och priserna och lade ner palladium och filmstaden för att finansiera byggandet av bergakungen. My mortal enemies, yes.

Postat av: Hilda

Jo jag vet. Det suger.

2010-10-04 @ 10:04:11
URL http://tokrolig.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback