Höst i bröst

Hösten börjar kännas i öronsnibbar och kinder. Den biter tag och gör mig levande igen efter sommarens passiva dvala. Spanskan har dragit igång och på mitt skrivbord ligger tung kurslitteratur i travar. Tjocka böcker som luktar nytt pergament. En doft av nystart och nya krafttag, på nya sätt. På måndagar dansar jag salsa, på onsdagar försöker jag lära mig åka inlines, på helgerna repar jag och resten av tiden ägnas åt övning, matlagning, spanskastudier, umgänge med goda vänner, tedrickande och tidningsläsande. Balans, mina vänner. Balans. Jag jobbar i allafall på det och det känns som om att den här gången är jag på god väg.


Kommentarer
Postat av: Lotta

jag vill skriva som du. Gillar bilden. Är det jag till höger?

Postat av: maja.

vilken finfin bild. är det möjligtvis lotta och lotta?

2010-09-07 @ 21:31:23
URL http://maajis.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback