I väder och vind







Jag tittade ut genom fönstret häromdagen och möttes av en förvånande syn. Det är intressant hur väder kan fascinera. Det är ju ett samtalsämne att alltid återkomma till, oavsätt årstid. Är det inte för kallt så är det för blåsigt. Är det inte för blåsigt så är det för varmt. Är det inte för varmt är det för regnigt. Är det inte för regnigt är det för snöigt. Är det inte för snöigt är det för slaskigt. Är det inte för slaskigt är det för mörkt. Är de tinte för mörkt är det för molnigt och så vidare. Alla känner vi till jargongen.

Själv gillar jag vädrets växlingar. Det är ett otroligt previligium vi har i detta land att få uppleva en sådan bredd av klimatskiftningar under ett år. Cambios som verkligen får en att känna sig levande. Förändring, i en annars ganska monotom vardag. Det slutar aldrig att förvåna mig hur det kan gå så snabbt mellan shortsvärme och långkalsongskyla, mellan midnattssol och konstant kolmörker. Och visst är det förändringar som förtjänar att få lite uppmärksamhet, i form av ständigt återkommande små samtal... Vilket väder!

Kommentarer
Postat av: Lotta

jag gillar också att vi har så olika årstider och väderomväxlingar. Jag råkade helt missa att det snöade, eller så snöade det inte här helt enkelt. Maja väckte mig och sa "Lotta, titta ut det snöar jättemycket" men jag såg inte en enda snöflinga.

Härliga bilder också.



God natt min vän!

Postat av: lisa emma

det här är första gången jag besöker din blogg,borde ju ha gjort det för länge sen för den är jätte fin,

:)

2010-10-24 @ 17:49:40
URL http://lisaaemmaa.blogg.se/
Postat av: E

Om du känner för att ge upp saxen.

http://www.youtube.com/watch?v=N27QV7_Z-j4&feature=channel

2010-10-24 @ 21:52:49
Postat av: emmie

jätte fina bilder!

2010-12-06 @ 09:56:31
URL http://emmiepe.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback