Sömntåget tuffar

Jag sitter vid mitt skrivbord. Väntar på bättre tider. Egentligen har jag väl sällan haft det bättre än nu. Stundom drabbas jag av ängslan inför morgondagen och nog har jag väl lite väl många projekt i rullningen, men överlag är allt finare än någonsin. Jag har pengar så jag klarar mig, jag har tre fina band, jag har en ny saxofon, jag pluggar något jag länge velat plugga, jag tränar, jag har någon att sakna, jag har tid att dansa salsa,  jag kommer förhppningsvis uppleva Senegal över nyår, hösten är otroligt kylig och vacker, jag har mängder av tesorter i skåpet... Ändå gnager mänsklighetens eviga ängslan och klagan i bakhuvudet. Aldrig nöjd. Alltid sträva huvudstupa framlänges. Kampen om tiden, om nuet, om balansen är tydliugen en evig kamp.



Bild från Oostende i Belgien.

Kommentarer
Postat av: Lotta

jättefin bild Hilda!



Haha, nej jag nådde inte heller nördnivån. Det var inte ens någon som visste att jag lyssnade på Kent. Det var inget man gjorde i min umgängeskrets. Ja, jag vill det. Spela in sista låten framförallt. När vi sjunger. Haha. Och en teaterföreställning ser jag verkligen fram emot. Ja det låter bra. Vi kan ju ändra väldigt mycket om vi har lust. Det blir bra om det bara är du och jag, inte så komplicerat. Jag saknar dig också. Låg hela kvällen och tänkte igår på vår saga, på hela trean. Jag saknar att göra så mycket med dig.

Men det kommer igen. Vi har ju ett projekt. Det är bara att sätta igång snart!



Jag har sökt:

- Fotografi, gestaltning och den kreativa processen

- Att presentera sig själv och sitt konstnärskap

- Digitalvideo: kamera/videoredigering/dvd-produktion

- Kameran

- Beslutsfattandets psykologi

- Grundkurs i psykologi

- Socialpsykologi



Hoppas jag kommer in på någon, fast mina förväntningar är inte så höga. Är nog rätt svårt att komma in.

Hur går det med spanskan?



KRAM

Postat av: maja.

åh, himla fin bild.



Om du inte ska till senegal så får du gärna följa med mig, Madde, Lotta och steph till London :)

2010-10-24 @ 23:25:18
URL http://maajis.blogg.se/
Postat av: Lo

Å söta kidnappade pojken!;)

2010-10-29 @ 15:35:45
URL http://stjarnlosdag.blogspot.com/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback