Bussberättelser

Jag går på bussen. Tittar snällt mot busschauffören och förklarar att jag har ett kort som börjar gälla om 500 meter. Huttrar lite extra för att visa på det bisarra i att låta mig promenera i höstkylan och ber om att få åka med trots det illegala i handlingen. Busschauffören slänger en snabb blick på mig, startar bussen och kör i väg med kommentaren: Grattis, det är din födelsedag idag.

Jag går på bussen. Stämplar mitt kort som jag vet inte fungerar. Spelar dum i huvudet och förstår ingenting. Busschauffören, uppenbart trött på idiotiska ungdomar som försöker utnyttja ett idiotiskt system, tar kortet ur mina händer, trycker det mot sin panna och räcker tillbaka det till mig med orden: Det gäller en timma till.

Och så mitt personliga favoritbevis på att det existerar busschaufförer med humor:


Kommentarer
Postat av: Rebecka

ÅH varför hamnar jag aldrig på bussar som körs av chaufförer med humor?

2010-10-31 @ 12:49:49
Postat av: Lotta

åh haha!

Postat av: E

What? Är det du som tagit bilden?

2010-11-01 @ 19:42:41
URL http://makadam.blogg.se/
Postat av: Jennifer

haha. Gjorde min dag, hörru du får lära mig sticka flätor också!

2010-11-05 @ 18:36:56

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback