To exist

Min dator sprängs av överbelastning, liksom min hjärna. Igårkväll var det spelning med L'chaim. Det gick efter omständigheterna helt okej. Folk dansade och så. Tog en öl sedan. Sov hos Yso. Spelade musica latinoamericana för att förbereda inför Peru. Såg kortfilmer på filmfestivalen. Och nu har jag blivit sittande här framför datorn. Rensat bland gamla mail och försökt strukturera upp mitt liv. En omöjlig uppgift. Jag har slutat fotografera. All tid nuförtiden går åt till dessa otaliga projekt som jag är en del av den här våren. Trollkarlen från Oz, mitt och Lottas projektarbete, WWO, spelningar med L'chaim, elevkåren, klassresan med all organisering, Ysos projektarbete, Majas projektarbete, projektet att andas, slappna av och gå och lägga sig i tid på kvällen och sist men inte minst Peru som närmar sig med stormsteg. Jag undrar om jga någonsin lär mig konsten att begränsa. Det luktar popcorn från nedervåningen.


Kommentarer
Postat av: hannah

Jag önskar att vi var grannar, och att vi kunde plinga på varandras dörrar och ha amatörpsykologiska samtal med varandra om vanor och ovanor. Ibland hjälper det väldigt mycket bara att skjuta problemet ifrån sig och se på sig själv med någon annans ögon. Så kanske vi skulle kunna se på varann och lära oss av varann. Men brev fungerar ju också. Har jag sagt att jag blev väldigt glad för ditt brev? Ja, det har jag nog. Nu ska jag skriva en artikel om en cykeltaximan.

Postat av: hannah

jag kopierar mitt svar: Jag blir också dålig på att lyssna när jag är stressad. Jag är rädd för att vara en dålig lyssnare. Det är något jag ogillar hos andra nämligen, när de inte lyssnar ordentligt. Ouppmärksamhet. Men om det är på grund av stress är det högst förståeligt. Som svar på dina frågor: Jag mår bra. Jag springer hit och dit. Det är ganska tungt.

Men snart är det lov, och imorgon börjar helgen, som är förvånandsvärt tom. Mmm. Och ikväll är det kör. Det ser ajg fram emot. Jag skriver mycket på dit brev också. Min skrivabrev-lust har återvänt. Hopaps din också gör det!



Kram kram kram

2010-02-11 @ 10:28:02
URL http://baskertomten.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback