Konsumtion



Jag unnade mig själv en för tidig julklapp igår. Jag är inte den som konsummerar särskilt mycket. Materialist - javisst - människan är ju ett samlande släkte, men det får ske i sparsamma mängder. Extremt sparsamma mängder, men igår unnade jag mig alltså en för tidig julklapp. En shampo och en balsamtvål från Lush. Jag kan trösta min resurssparande halva med att det är en förbrukningsvara och att mitt förra shampo, som faktiskt varit mig troget i ett och ett halvt år, numera bara är en vattenblandad sörja på botten av flaskan. Så nog var det på tiden alltid. Nu ligger de alltså här i rummet, mina två nya kompisar, och sprider en stark doft omkring sig av kokos och tvål och jag kan inte annat än längta tills jag smutsat ner mig tillräckligt för att kunna använda dem...

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback