Härliga högstadie

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i julmusik, det är något jag måste erkänna. Kanske hänger det ihop med att jag i allmänhet aldrig har varit särskilt julig av mig, eller att det känns ganska fånigt att skriva musik riktad till  en komersiell högtid. Orsakerna må vara många - någon julmusikfantast är jag iallafall inte. Däremot kan man ju inte gå musiklös en sådan här trevlig kväll, så istället för en jul-lista som alla andra verkar ha pippi på att publicera så har jag skapat mig något betydligt mer rörande och inte minst nostalgiskt. Härliga högstadie heter spotify-listan som tar mig tillbaka till mina tidiga tonår och får ackompanjera denna afton av brevskrivande och julklappspyssel.

Låt nummer 19. Med en så sorglig video att man inte riktigt vet vart man ska ta vägen:









Kommentarer
Postat av: felicia

Nej men vad roligt! Jag har också en sån spellista på min spotify.

Postat av: Malin;

Tänkte först att 'oj hon måste nog vara mycket yngre än mig' men tji fick jag, och istället slår jag fast att din högstadietid var långt ifrån lik min (dvs, min musik bestod mest utav skrikmusik & tuggummipunk). Dock gillade jag spellistan ändå; bra musik att lyssna på just nu.



Svar; men åh, då lär jag åka till Peru och äta dubbelt stora avokados! RENA HIMMELRIKET! mmmmm.

2010-12-30 @ 20:08:02
URL http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej igen, återigen säger jag förlåt för att jag är långsam på att svara på en lång, fin kommentar. Jag tycker bara det är roligt med sådana förstår du, inte alls jobbigt. Jag förstår hur du menar med tid och pengar, och ibland känner jag mig nästan lite bortskämd för att jag hade chansen till ytterligare några månader i Spanien men tackade nej. Det måste man ju också få göra å andra sidan, tacka nej alltså. Jag tror att du har helt rätt i att det aldrig är för sent att resa, för så länge man är lycklig där man är spelar det ingen roll var man är. Hoppas att det går bra för dig med spanskastudierna! Och nej, konjunktiv är verkligen inte roligt... Gott nytt år!

2011-01-05 @ 11:17:01
Postat av: Ellen

Av någon anledning postades inte mitt namn på kommentaren ovan. Hoppas på denna.

2011-01-05 @ 11:17:53
URL http://bergskt.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback