If religion was a thing that money could buy

Jag sitter ensam på mitt rum denna fredagkväll och pluggar religion, något som jag faktiskt finner mycket roande. Det är så intresssant att sätta sig in i andra människor sätt att tänka, försöka förstå skillnaden mellan religion och tro, upptäcka likheter mellan olika religioner dom uppstått på olika platser i världen och som vid första anblicken verkade helt olika. Samtidigt älskar jag att uttrycka mig i skrift, något som jag fått göra alldeles för lite sedan gymnasiet tog över med provprovprov. Jag undrar hur jag egentligen kommer överleva när skolan är slut och jag inte längre måste skriva uppgifter och lära mig saker. Den tiden kommer för övrigt bara närmare och närmare men stressen som jag ibland känner över det faktum att jag växer upp är för stunden inte närvarande. Det löser sig liksom alltid. Hela världen ligger som en öppen bok framför mig. Jag kan göra vad jag vill.







Ysolina
Jag
Lotta

Min hals har inte blivit bättre, trots att jag idag knappt uttalat hälften så många ord som jag nu skrivit i detta inlägg. Kanske kommer jag för evigt att dras med denna heshet, snudd på stumhet, som rör sig i högst en kvints intervall? Jag hoppas verkligen den kommer tillbaka illa kvickt för även om det var intressant att inse vilken pratkvarn jag är så börjar det gå mig på nerverna att inte kunna uttrycka sig. Det är tur att Lotta inte är hemma ikväll så jag slipper frestas att tala med henne.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Ja, du har helt rätt! Det är därför jag gillar kläder från förr så mycket. De har en historia och materialen är mer hållbara. Dessutom är de så ofta mycket finare!


Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback