El condor pasa

Denna sång karakteriserar min dag.  Det finns mycket och säga men inget av värde för cybervärlden. Förra veckan tog jag bort min facebook. På sätt och vis innebär det att jag inte längre existerar. Kanske är det lika bra. Låten är för övrigt från början en peruansk andinsk folkvisa. 

I'd rather be a sparrow than a snail 
Yes I would, if I could, I surely would 

I'd rather be a hammer than a nail 
Yes I would, if I only could, I surely would 

Away, I'd rather sail away 
Like a swan that's here and gone 
A man gets tired out to the ground 
He gives the world 
Its saddest sound 
Its saddest sound 

I'd rather be a forest than a street 
Yes I would, if I could, I surely would 

I'd rather feel the earth beneath my feet 
Yes I would, if I only could, I surely would

Kommentarer
Postat av: Anonym

That song reminds me of childhood and stomach illness

2009-11-09 @ 14:43:17

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback