Band Abeba

Efter ännu ett otroligt lyckat rep med En otroligt lyckad kombination av musiker låter min röst mer som en rostig skruv än som något annat. Något som får mig att tänka på en avliden kvinna med röst.



Dagens filosofier har för övrigt bestått i erkännandet av själen. Finns den, finns den inte? Vad är en själ? Något mer än den religiösa benämningen på den del av människan som lever vidare efter döden? Låt oss säga att den inte finns. Är då vetenskapen tillräcklig för att förklara allt som sker inom oss? Våra känslor, tankar, våra personligheter?

Jag märker hur mitt raderande av facebook resulterat i att uppdaterandet av denna blogg sker allt oftare. Jag ser det som något positivt.

Kommentarer
Postat av: hannah

det ÄR positivt! jag önskar att jag hade mer tid bara. att skriva spännande kommentarer. jag tror inte att det finns någon själ. nu ska jag läsa per nilsson.

Postat av: Stephanie

Åå, det hade varit bra om du kunde skicka anteckningarna från religionen :/

Jag vet inte om jag tror på själen... inte på samma sätt som religiösa iallafall. Personligheten sitter ju i generna och sen utvecklas den med erfarenheter... typ... kanske? :P Men när jag äter choklad gör jag det för själens skull, inte för kroppens ;)

2009-11-26 @ 08:18:18
URL http://ascended.blogg.se/
Postat av: mathea

sv: Haha! :D Ja,det kan det mycket väl ha varit, för det är folkmusik vi spelade! :) Och ja, jag var med och spelade när vii jamade på kvällen där! Och kommer ihåg tjejen med insplnings saken!

Mja, det är roligt med folkmusik! =D

Ni var GRYMT duktiga ni oxå måste jag säga! jätte svängigt verkligen!

KRAM!

2009-11-26 @ 22:37:25
URL http://ispravak.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback