Gåva från ovan

Födelsedagar närmar sig i min omgivning och jag försöker komma på personliga presenter och finurliga, ickekomersiella, fantasifulla, helst mycket billiga gåvor som ändå inte tvingar mig till för mycket prioritering och tidskrävande pyssel. Min hjärna jobbar, men fastnar dock i vissa tankebanor. Det hade varit enklare att ge sig själv fina presenter. Men tråkigare.



Detta ägg är förutom ett fint tillägg till detta inlägg också en vacker, och glädjande gåva som jag överraskades med häromdagen. Det har dessutom en mycket trevlig historia bakom sig. Ägget kommer från Algeriet, dit min vän Caroline begett sig härom sistens. Det såldes av en man på gatan och kostade flera miljoner. Det var inte Caroline beredd att betala så hon tog, tillsynes hänsynsfullt, ägget och rusade iväg med det så fort hon kunde. Hon blev blodigt jagad av den lilla knubbiga mannen som hade en stor släkt. Hon fick rida på kameler för att undfly honom och kom tillslut till en båt. Sedan simmade hon över medelhavet med ägget på huvudet, fyllde det med inte så gott goodis från Willys och gav det till mig. Detta är ett bra exempel på hur en gåva bör överlämas, ädelt och med eftertanke!

Kommentarer
Postat av: oskar

grymt snyggt ägg men väntar fortrande på den utlovade kärleksförklaringen!

Postat av: Hilda

oskar: den kommer, när du som minst anar det!

2009-03-30 @ 22:30:59
URL http://tokrolig.blogg.se/
Postat av: Lotta

hahahahahahaha!

2009-04-01 @ 22:18:13
URL http://enlitenlotta.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback