Oh! it's tuesday!

Jag är hemkommen från stockholm. Min femtiokronors turochreturresa till huvudstaden är över. Jag och min för övrigt mycket goda vän har gått omkring på stockholms gator, fotograferat, gått på teater och fikat. Fikat, fikat och åter fikat.
Enligt mina enkla beräkningar har jag lagt ner runt 500 riksdaler på fika. pajer, mackor, te och varm choklad. Det är rent skamligt när man tänker på det. Jag undrar hur jag i framtiden kommer att klara mig. Hur min ekonomi kommer att se ut. Häromdagen kom jag på mig själv med att fundera över om de som jobbar med ekonomi har bättre koll på sin egen ekonomi än de som inte gör det. Det var ungefär på samma sätt som när jag funderade över vem som har mest livsmedel att välja bland, en människa som bara äter kött eller en glutenallergisk vegan. Lite sådär tankeplock från det inre. Man står och gör någonting, till exempel bäddar sängen, och så kommer man på sig själv med att tänka... förlåt mig men tämligen meningslösa tankar.

Det känns att mitt lov snart är över. Eller när jag tänker efter så gör det faktiskt inte alls det. Det slog mig just  att jag har glömt bort hur det är att gå i skolan. Jag har glömt bort hur dags jag slutar på tisdagar och jag har glömt bort vad vi har som första lektion på fredagar (om jag nu någonsin har kunnat det). Det känns fantastiskt bra. Det är inte alls så att jag på grund av extrem skoltrötthet och stress och ångest över att behöva gå upp på morgonen har valt att inte tänka på skolan och vardagen, inte alls. Skolan är inget som tar emot för min del. jag tycker om att gå upp på morgonen och göra något av dagen, träffa människor, få inspiration, lära mig saker och så vidare, så det är inte alls det. Nej. Vad jag ville komma till var att jag, under jullovet  har lyckats med den saken att helt enkelt leva i nuet. Att leva utan att tänka på framtiden, dåtiden eller någonting annat över huvud taget och det är jag mycket nöjd med. Mitt passerade jullov känns oändligt. För en gång skull.























Kommentarer
Postat av: Viktoria

pärlplattorna är gr-hy-hymmt snygga

Postat av: Hilda

Viktoria: Tack så mycket! Jag har fått ett återfall. Pärlplattor och cernitlera och allt sånt där småbarnsjox känns plötsligt ganska kul!

2009-01-07 @ 23:02:57
URL http://tokrolig.blogg.se/
Postat av: marta

Åh, fina bilder!

2009-01-10 @ 21:47:14
URL http://ettettfyra.blogg.se/
Postat av: Maja

ååh jag vill ha en Polaroidkamera. Om du någon gång får för dig att sälja din så kan du säga till mig :)

2009-01-11 @ 13:06:26
URL http://maajis.blogg.se/
Postat av: Hilda

marta: tack :)

Maja: Oh ja! polaroid är najs. Men det är dyrt som satan med film. Polaroid har lagt ner tillverkningen på den så det blir svårare och svårare att få tag på. Jag har tio bilder kvar sedan är det förmodligen adjöss för alltid :/

2009-01-11 @ 13:26:52
URL http://tokrolig.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback