Ta mig från allt hittepå

Jag är hemkommen från Bergslagen. Från Saxhyttan, från Grythyttan från Hällefors - Sveriges Chicago när det gäller droger. Där ligger snön som ett täcke över träden och sjön. Det är sagolikt och långt ifrån den miljö jag vanligtvis upplever här. Det kändes underligt att kunna åka skidor på sjön där jag är van att bada varje sommar. Allting tede sig så annorlunda täckt av snö. Husen var annorlunda, lukten var annorlunda. I väggarna bodde en lukt av instängd sommar. På kvällarna gästade vi Margareta, min pappas faster, i Grythyttan. Hennes hus är en skattkammare för samlare, som jag. Hon hade en vän, en buttler som hon själv kallade honom som broderade tavlor. Det började klia i mina fingrar när jag tittade på de 750 000 stygnen i hans blomstilleben. Vi fick hans katalog med broderimönster. Kanske ett framtida nöje. Nu lockar min källare och min moder mig. Jag har plikter att följa!
















Kommentarer
Postat av: Lotta

snygga bilder Hilda! :)

Postat av: gaia

smygga bilder.

och tack för kommentaren!

bloggkompis.haha.

xxx

2009-03-08 @ 19:32:23
URL http://gaiaetc.blogspot.com

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback