Ljuva sjuttiotal





Kommentarer
Postat av: Lotta

haha ja, men det beror ju på hur aktiv jag är och hur mycket jag kommenterar andras bloggar. Ja! Det ska bli kul med Stockholm och Uppsala :)

Postat av: Viktoria

fy tusan vad jag gillar den där underbara sjuttiotals-stockholmskan.

2009-02-03 @ 22:09:49
URL http://mmmbopbadubadop.blogg.se/
Postat av: hannah

åh hahaha, den lilla killen i jeansjacka. ibland blir jag så avundsjuk på min mamma som var ung på sjuttiotalet. men samtidigt var det nog inte sådär ljuvt som det ibland framställs. jag brukar tänka på vårt hus här i flogsta, det byggdes på sjuttiotalet. jag tänker på den första familjen som bodde här, hur dom såg ut och var och hur dom inredde. det finns en originaltapet kvar, den är mycket fin och vävd i något grovt garn. frukost!

2009-02-04 @ 09:01:03
URL http://baskertomten.blogg.se/
Postat av: Hilda

Viktoria: Haha, den är härlig. jag sitter och funderar på hur en dialekt kan förändras på bara 40 år... intressant!



Hannah: Jag diggar 70-talet. Mycket mer än 80. eller 90. Såg du de halvt dolda? Den var fin. Jag tror det var 70-talsmiljö. Jag tror jag har sett den tapeten, på en bild? Den är fin! jag diggar gamla tapeter. Vårt hus är frpn 50-talet och när vi flyttade in var det fullt med gamla tapeter, men nu har vi tapetserat om det mesta. Min mage kurrar

2009-02-13 @ 19:06:26
URL http://tokrolig.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback