God morgon alla damer och herrar


Hildas babbel from Hilda Ekstedt on Vimeo.

Kommentarer
Postat av: hannah

Åh haha. Jag har svårt att kunna sitta avslappnat och prata sådär uppenbart att ja, med min kamera. Samtidigt som jag ofta mumlar för mig själv, när jag är ensam. Så det handlar inte om att jag inte kan höja rösten och uttrycka mig med den fast ingen lyssnar. Men oftast är mitzy i närheten. På kvällarna har jag haft långa samtal med henne, eller kanske för, hon ger ju inga svar direkt, men hon är iallfall lite mer konkret. Hon är ett hjärta och en hjärna och en varelse. Duschen. Jag har ont i huvudet.

Postat av: Viktoria

åh, jag tappar jämt bort en massa saker.i höstas tappade jag till exempel bort min plånbok tre gånger.tre gånger! med bankkort och fristidskort. fast det bästa är att det är bara det senaste året som det har vart så. innan var jag jätteredig, höll koll på allt och skrev ner alla viktiga saker prydligt i min kalender. men det är så mycket jag vill göra, inte har jag tid att tänka på sådana småsaker. hähä

2009-02-18 @ 16:42:25
URL http://mmmbopbadupadop.blogg.se/
Postat av: Viktoria

åh, jag tappar jämt bort en massa saker.i höstas tappade jag till exempel bort min plånbok tre gånger.tre gånger! med bankkort och fristidskort. fast det bästa är att det är bara det senaste året som det har vart så. innan var jag jätteredig, höll koll på allt och skrev ner alla viktiga saker prydligt i min kalender. men det är så mycket jag vill göra, inte har jag tid att tänka på sådana småsaker. hähä

2009-02-18 @ 16:42:41
URL http://mmmbopbadupadop.blogg.se/
Postat av: Lotta

vad söt du är! gillar applåderna där i mitten av ditt pratande :)

2009-02-18 @ 18:54:27
URL http://enlitenlotta.blogg.se/
Postat av: kajsa

du pratar sådär! klart att du pratar så. det passar dig!

2009-02-18 @ 19:55:58
Postat av: amina

ojoj. men du ser inte ut som dig själv. kameran förvränger alltid lite.

2009-02-18 @ 21:13:17
URL http://aminas.blogg.se/
Postat av: Hilda

Hannah: DEt är lite konstigt. att prata med en kamera, och jag vet inte riktigt vad det ska vara bra för egentligen, men jag har alltid haft lätt för att prata, lättare än att skriva egentligen, även om det inte har varit så svårt det heller. Man får ut olika saker i tal och i skrift, det är intressant faktiskt hur olika man uttrycker sig. Ibland har jag kommit på mig själv med att prata engelska. en gång i flera timmar. Det är bra. Man lär sig på sånt. Jag har försökt med spanska men det fungerar inte så bra, jag går över till engelska ganska fort. Nu ska jag skriva klart ditt brev. adjöss!



Viktoria: Slarveri är störande. Jag har alltid varit slarvig. En gång när jag var kanske tio så slarvade jag bort min plånbok fyra gånger på samma dag. Tänk dig, samma DAG. Jisses, men till skillnad från dig har jag blivit bättre med åren. Jag har börjat strukturera upp mitt liv, om det nu är posetivt eller negativt. Och visst vill man göra så mycket! Jag blir tossig!



Lotta: oj applåderar jag? Det får jag kolla höhö. Jag fick spela in jättemånga varianter så jag minns inte vilken det blev tillslut eller, ah. På de tre första så var det ett konstigt brus, som jag senare förstod kom från telefonen, det blev någon konstig störning, och på en kom min bror in och störde mig. hm han trodde jag pratade i telefon. hehe



Kajsa: Jo, så pratar jag! Jag satt och funderade över det förut. Min röst. Den låter inte som jag vill att den ska låta. Eller den låter inte som jag tänker att den ska låta och det är lite irriterande, jag låter alltid som ett litet barn när jag hör mig inspelad, och det är ju lite hemskt om all hör mig som ett litet barn hela tiden. haha. FAst det stör mig inte så mycket. jag har börjat vänja mig!



Amina: hm. jo det är sant, men jag hoppas ändå att du förstod budskapet: if you don't give me the pengar I will kasta my camera in your huvud!

2009-02-18 @ 22:26:02
URL http://tokrolig.blogg.se/
Postat av: oskar

det är läskigt när du inte pratar som dig

2009-02-18 @ 23:29:03
Postat av: Maja

Vad söt du är Hildur :)

2009-04-16 @ 10:47:36
URL http://maajis.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback