Tesil vs kakburk



De små tingen...



...fångas upp på vägen under mina långsamma rusningar genom livet.

Universeum har blivit mitt andra hem och snart är det påsklov. jag önskar mig ett påsklov fullt med lust till skapande och tid till skapande. Förhoppningsvis blir det så. Jag trodde att jag skulle drabbas av panik någon gång under den här dagen som nu har gångit, men det skedde aldrig. jag hittade min plånbok igen och jag upptäckte att mitt musikaliska minne trots allt inte är uruselt. Nu har jag tillbringat större delen av kvällen stillasittandes framför en skärm, just för att det är precis sådant jag gör om jag inte bestämmer mig för att inte göra det. Det är tomt i mitt hus och jag vill inte gå och lägga mig.

Kommentarer
Postat av: haANNAH

hm, vi delar samma påsklovsdröm, men snart kommer jag tvingas konfrontera en hög med skolböcker som väntar efter en veckas skoluppehåll. jävla influensan, bokstavligt, det finns hundra tusen bättre saker.



vad trevligare är, våren är i stolt antågande! jag har inte varit ute i den, men jag har känt solen genom fönstren. hmm. jag är trött. din bakgrund är verkligen fin. har du virkat alla de små blommmorna? kan du inte lära mig isåfall?

Postat av: Hilda

Hannah: Influensan låter inte som någon bra grej. Jag lyckas alltid bli sjuk eller förkyld när vi ändå är lediga. På lov och studiedagar, vilket ju faktiskt har både negativa och positiva sidor. Under gymnasietiden har jag bara varit hemma från skolan två dagar totalt för att jag har varit sjuk.



JA våren! Den känns. Men jag är alldeles för dålig för att gå ut i den. Jag tror bestämt jag ska ta mig en cykeltur till posten alldeles strax och söka mig ett sommarjobb. Det kan ju hända att de är i starkt behov av någon som jag! Angående blommorna så är det min mormor som har virkat dem av alla hennes restgarner. Hon tänkte göra en sjal av dem, men garnet räckte inte, nu är hon nog inne på en väska eller portmonä. Iallafall så är det mycket enkla. Man virkar en ring först, vet inte hur många maskor exakt men kanske sex. Sedan virkar du lösmaskor kanske 10-12 stycken och fäster dem i ringen. Sedan gör du fem stycken sådana lösmaskblad till och så har du din blomma. När mormor har gjort den här har hon på något sätt virkat ihop blommorna samtidigt som hon gör dem. Jag vet att det finns en beskrivning på drops hemsida för en stor sjal men samma teknik. här är en länk: nr=86&did=13&lang=se" rel="nofollow">http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?dnr=86&did=13&lang=se kramkrakm!

2009-04-06 @ 09:00:00
URL http://tokrolig.blogg.se/
Postat av: Hilda

jag ser att länken inte funkar men om du söker på schal med garnkvalité eskimo så hittar du den nog.

2009-04-06 @ 09:15:22
URL http://tokrolig.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback