dröm 18/10 2008


Sedan lite mer än ett år tillbaka har jag skrivit ner mina drömmar. Det har blivit en spännande inspirationskälla och jag förvånas över hur kreativ man är när man sover. Hur spännande ens tankar blir. Det blir de bästa av sagor. Nu låter jag internet och hela världen få ta del av vad jag gjorde när jag sov natten till den 18 oktober 2008.

Vi är på en ö. Kanske koster, kanske Malmön. Jag är inte riktigt säker på vilka "vi" är men mina föräldrar är med. Min bror och Heiner. Kanske Oskar. kanske Adam. Några till. Jag cyklar omkring och letar efter någonting. En plats. Jag cyklar till ena sidan av ön. En glasskiosk och en strand. Andra sidan. En glasskiosk och en strand. Barn leker men det är inte sommar. Snarare tidig höst. Överallt finns bara en massa glasskiosker.

Heiner åker hem till Tyskland. Han tackar så mycket för Sverige.

En vykortsaffär. Jag tycker vi ska skicka ett vykort till Heiner och jag diskutterar med kanske Adam om vilket. Vykorten är fina fotografier av människor. Vi köpper jättemånga. Det kostar 334 kronor och han som kanske är Adam betalar.

Vi är på ett sjukhus eller liknande. Någon ska behandlas. Kanske Elias. Han har brutit benet. Kanske är det jag. Doktorn försvinner och min saxofonlärare kommer in. Hon är doktor. Jag stickar.




Kommentarer
Postat av: viktoria

åh, jag tänker jämt att jag ska börja skriva ner mina drömmar. och sen ta och läsa någon bok av freud eller nåt sånt. men jag glömmer jämt bort det.

Postat av: hannah

wow, vilket projekt. ja, det är spännade vad hjärnan kan hitta på när inte haspen är på. jag tycker däremot inte om att drömma på natten. då vill jag sova, och inte syssla med en massa annat. jag tar en hostmedicin just nu, och den innehåller tydligen droger. den gör mig sömnig och snurrig och kan tydligen även ge hallucinationer. när jag var kanske åtta så vaknade jag mitt i natten och såg en kvinna stå i mitt rum. nästa morgon frågade jag mamma om hon varit inne hos mig något under natten, men det hade hon inte. det finns kanske en massa förklaringar, men jag tycker om att tänka att det var ett spöke. kram!

2009-04-08 @ 19:31:56
URL http://baskertomten.blogg.se/
Postat av: Hilda

Hannah: Jag har lite svårt att förstå varför du inte tycker om att drömma på natten. Det är ju härligt. Man sover ju samtidigt, och man drömmer ju inte hela natten. Bara i början av sömnen och i slutet, innan man vaknar. Det är kroppens sätt att bearbeta händelser. heter hostmedicinen möjligtvis cocillana? Min vän vill döpa sitt barn till det... Åh. spöken. jag tycker om att tänka att de finns.



Viktoria: haha´. tja varför inte. Jag läste i en drömtydarbok som fanns på biblioteket. Men den gav mig inte så mycket. Det var ungefär så här: Om du drömmer om ett tåg kommer någon i din närhet dö. Om du drömmer att du är gravid kommer du bryta en kroppsderl, om du drömmer om blommor kommer du snart få en present... helt värdelöst.

2009-04-09 @ 11:43:58
URL http://tokrolig.blogg.se/
Postat av: Lotta

haha, drömmar är roliga! jag har också funderat på att börja skriva ner mina drömmar, för det är sånt som är kul att läsa sen. Jag brukar komma ihåg vad jag drömde precis när jag vaknar och det är då man borde skriva ner det, för senare har jag glömt bort det. Har du ett bra lov annars? :)

2009-04-09 @ 22:40:17
URL http://enlitenlotta.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback