Dagens nyhet

Dagens nyhet är följande:

Jag, Hilda Ulrika Ekstedt, har, genom mitt porträtterande av fisklandskapet i pärlplatteteknik under bokmässan i helgen, vunnit en prenumeration på en kulturtidskrift! Jag har ungefär en miljard att välja bland från den
här sidan
vilket innebär beslutsångest. Någon som har någon särskild rekommendation?



Och Amina! Jag tycker vi skall secondhandshoppa snarast! De har öppnat en ny vis radiotorget nånstans. och sen finns ju alltid röda korset. Och Förlåt mig så in i hundans för möss-helvetet. Jag skall sätta i gång så snart jag har nystat mitt garn!


Kommentarer
Postat av: hannah

hej hildaulrika. jag förstod inte riktigt sammanhanget, men du ska självklart välja BON!!!!!! jag heter gabriella izbicha i mellannamn.

Postat av: Hilda

hehe. BON. är en fin tidning som är en stark kandidat. Men det finns ju massa andra. typ bang, eller faktum eller lyrikvännen eller ponton. Sammanhanget var följande:



På Bokmässan deltog Jag och oskar i en tävling som gick ut på att tillverka en pärlplatta. Min föreställde ett fisklandskap. Oskars ett futuristiskt porträtt. JAg vann och Priset var en prenumeration på en tidning + en disktrasa. :)

2008-10-03 @ 23:03:46
URL http://tokrolig.blogg.se/
Postat av: hannah

jag kväver dig i sömnen med kudden om du inte väljer BON

2008-10-06 @ 21:44:54
URL http://baskertomten.blogg.se/
Postat av: hannah

Windholme Kenny

2008-10-06 @ 21:45:13
URL http://baskertomten.blogg.se/
Postat av: hannah

vad det gäller rosetten så kan jag kopiera mönstret åt dig om du vill!! men det blir ju väldigt olika beroende på hur tjockt garnet är. skolan... i torsdags hade vi SO-prov, på riksdag och regering och valkretsar och grundlagar, verkligen grundkunskaper, vi hade hållit på med kapitlet ända sedan skolstarten. och när vi satt i klassrummet och vikarien gick igenom vad vi skulle ta oss till när vi var klara med provet så satt alla bara och tjöt: GE OSS PROVET NU INNAN VI GLÖMMER ALLT. det blev bara så typiskt, svart på vitt, att skolan är ganska knäpp på det sättet att fokus ligger vid att klara ett prov på utantillkunskaper, som man glömmer efter nån månad, och inte vid livskunskaper. att hälften av klassen satt och pluggade in sveriges fyra grundlagar på den lilla rasten innan... man ställer sig alltför sällan frågan: varför ska jag lära mig detta? att fråga mig varför jag gör något är för mig att hitta motivation till att göra något. och jag blev arg, men det var förstås onödigt, men får lära sig att lägga band på sig. kram kram

2008-10-12 @ 10:38:42
URL http://baskertomten.blogg.se/
Postat av: Hilda

Hannah: Jajajajajajaja! Kopiera till mig! :D



skolan.. det är något jag alltid försöker intala mig. Att man lär sig för att komma ihåg, för att man vill, för att man är intresserad, inte för att man måste, för ett betyg eller liknande. Jag är nog ganska bra på det ändå. Men man hinner ju inte allt. DEt är synd att fler inte tänker så. Skolan blir liksom mer levande då. Om man hittar lusten i lärandet. Alltför många fokuserar på allt som är tråkigt.



Jag måste säga att jag tycker svenska skolan ändå är rätt bra på att fokusera på mer analyserat vetande. att man ska greppa ett sammanhang istället för att bara kunna rabbla sveriges kungar från 1300-.talet. I alla fall om man jämför med när våra föräldrar var små. Om man vill lära sig för livet finns verkligen möjligheten. Så har det i alla fall alltid varit för mig. Den handlar mest om att man måste motivera sig själv til at ta den. Vilket många inte gör.



På lovet ska jag köpa garn. Hejdå söta barn!



2008-10-12 @ 18:52:37
URL http://tokrolig.blogg.se/
Postat av: sara

vad är det där för söt pojke

2008-10-13 @ 20:31:03
URL http://pigeonpark.blogspot.com
Postat av: Hilda

sara: haha, det är min lilla broder.

2008-10-14 @ 22:35:18
URL http://tokrolig.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback