Gotland













Jag har inga ambitioner idag. Det känns bra. Bilderna är från Gotland, för nu har äntligen någon lyckats lägga in dem på datorn. Min farmor går omkring i mitt hus. Min bror är hos en vän som nyss har fått en katt och mina föräldrar grejar i trädgården. Jag känner mig meningslös och meningsfull. Rastlös och knepig. Lite sådär. Vem är jag, vem var jag, vem har jag blivit.

Min mamma tycker att jag behöver ett par nya vinterskor. Jag känner inget behov av ett par nya vinterskor. Jag känner just hur meningslöst ett par nya vinterskor är och framför allt hur meningslöst min mammas överdrivna engagemang i mina klädköp är. Kläder är och förblir ett sekundärt behov så länge det inte handlar om kyla.

Nu skall jag göra något vettigt av den här dagen.

Kommentarer
Postat av: hannah

jag har varit på gotland en enda gång, och det var förra sommaren. jag tyckte verkligen om det. imorgon ska jag åka till stockholm och se håkan hellström. jag skäms men jag vill göra så mycket andra saker egentligen. fast jag kan ju inte bara kasta pengar i sjön. jag läste igenom alla dina brev här om dagen! du har skrivit så många fina sådana. hoppas din dag har varit bra.

Postat av: Hildapilda

mina lovdagar har varit väldigt bra! Jag hoppas dina också varit det. Jag saknar dina brev ibland.

2008-10-31 @ 16:52:14
URL http://tokrolig.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback