Caracol

Le digo
chistes
al oído

el mar
se ríe
a olas



Snäcka

jag berättar
roliga historier
i dess öra

havet
skrattar
vågor



Jag lånade en bok på biblioteket. (Som förövrigt omnämnts till årets bästa skolbibliotek.) Cuerpo en llamas/kropp i lågor av Francisco X. Alarcón. Dikter. Först på spanska sedan översättning på svenska. Jag ifrågasätter poängen med en översatt dikt samtidigt som jag gläds åt att jag kan förstå. Jag gissar först betydelsen. Läser sedan svaret. Jag tycker om det.

Jag hittade ett kasettband som jag satte i kasettbandspelaren. Det innehöll inga glömda barndomsminnen i form av inspelade sånger eller radioprogram utan klassisk musik. På andra sidan musikalhits. Jag funderar vem som kan ha spelat in det här bandet. Tankarna förs till min farmor eller faster. Min ena faster brukade skicka kasettband till mig ibland med inspelad musik när jag ver liten. Jag föredrog att lyssna på musiksagor. Jag funderar på att göra en musiksaga som projektarbete i trean.

Adios.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback