Musik

Ibland känns framtiden så monsterlik.

Jag spelar saxofon och har så gjort i sju år. I bland gör det mig vansinning. Musik i allmänhet gör mig galen vissa gånger. Återigen handlar det om prestationsångest. Sju års spelande sätter en del press och ibland sköljs optimisten i mig fullkomligt bort av hopplöshetskänslor. Det är så onödigt och.

och.

Varför är man född att vara ett tävlande djur, en jämförande varelse?
Faktumet att allt går ut på vinst och bekräftelse har blivit så påtagligt i många fall under det senaste året. Det känns som om ju längre man lever desto svårare blir det att förlora. Eller är det kanske tvärt om? Att livet är till för att lära sig att handkas med sina förluster. Ju längre vi lever desto bättre kan vi tackla våra motgångar.




Min mamma har gjort äggostkaka och kåldolmar. Vi har gäster. Jag är hungrig.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback