Godnatt

http://www.ur.se/Mediespelaren/Start/

Kommentarer
Postat av: hannah

hm. intressant film. men. de där kvinnorna är alltså säkra på att männen ifrån afrika har inlett förhållanden med dom för att få pengar? hm. det vrider och vänder lite på min världsbild. jag antar att jag har svårt att acceptera att människor har sex utan att vara kära i varandra. om de kvinnorna vet det, och om männen gör det för att överleva. ja. hm. jag är antagligen fånig och romantisk. sen var det väl en som sa motsatsen. han i grön tröja, han hade inte fått några pengar. hm. hmmmmmmmmmmmmm.

Postat av: Hilda

Oh hannah!

Jag tror inte det behöver vara så svart på vitt. Kan en sådan girig sak som pengar skapa ett intresse som leder till något så oskyldigt som kärlek? Vad är det egentligen som gör att man blir kär i någon (eller något)? Handlar det inte väldigt många gånger om att man vill uppnå en förändring? Man är trött på ett invant mönster och ser en möjlighet till förändring hos en person som på grund av det verkar intressant. Hela livet består av så många oändliga kombinationer. Kärlek är ju bara en av orsakerna till att människor söker sig till varandra. Eller är det så att kärlek skapas när allt annat har klaffat? intressen, tid, rum, miljö, arv...?



Jag måste ändå erkänna att filmen gjorde mig lite illa till mods. Obehag. Det känns snudd på för mycket som ett osunt utnyttjande. Men å andra sidan. Så länge båda parter är med på det hela så är det väl upp till dem.

2008-11-23 @ 15:23:19
URL http://tokrolig.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback