Sommarlov

Hej.
Idag var första dagen på mitt sommarlov. Det känns ödsligt och inte alls sådär extremt jättehärligt som det alltid gjorde förr. Jag ser det som ännu ett tecken på att jag håller på att bli gammal. Jag har i alla fall sovit till klockan halv ett, vaknat, suttit vid datorn, stickat, varit på en student alldeles för kort tid, jag kände mig mycket oartig, gått på textilhögskolans examensvisning på röhsska och stickat.  Det känns som om jag är på avgiftning. Som om jag gått på något högpresterandeöveraktiverandemedel som nu håller på att försvinna ur min kropp. När jag för en gång skull har enormt mycket tid, har jag tappat all lust att göra någonting. Det skrämmer mig men förmodligen är det bra. Min oplanerade sommar är min vän, och jag behöver den för att inte ta död på mig själv eller någon annan. Min framtid flyger framför mig, otydligare än någonsin.

Imorgon ska jag läsa en dikt i radio. Det blir bra. Sedan skall jag fira sommaren med min familj och se lokala band i Kungsbackas charmiga innerstad.


Kommentarer
Postat av: sara

det är så ortoligt skönt med lov och bilden är fin

Postat av: Hilda

åh tack. Jo sommarlov är härligt. mums.

2008-06-12 @ 11:18:36
URL http://tokrolig.blogg.se/
Postat av: baskertomten

ha! oskar ljög för mig det har visst regnat där nere hos er. hur som haver, sommarlov är härligt men just nu känns det mer som en vanlig helg. min skolavslutning var regnig, och även idag är molnen mörka. det är mysigt tycker jag. bara det blir fint väder nästa veka då jag ska på ett humanistläger i linköping med ellen så är jag nöjd.. och just det: jag tycker om din blogg och hoppas att det inte gör dig något om jag kommenterar den.

2008-06-12 @ 12:30:45
URL http://baskertomten.blogg.se/
Postat av: oskar

på tal om skum

2008-06-14 @ 20:13:02
URL http://punkten.blogg.se/
Postat av: TheSan

Hildur jag fett mycket saknar dig jag har inte sett dig pa fett lànge och det suger !! Men snart ska vi till arvika!!! :D:D:D jag e pepp x 10000000

2008-06-18 @ 15:53:45
Postat av: Hilda

Sanna: Jag saknar dig med din mupp och det känns som om det var tio år sedan jag såg dig typ. Men som sagt det är arvika snaaaart!



Hannah: Nej, det hade faktiskt inte regnat i göteborg när du postade din kommentar, bilden är ifrån min stockholmsvisit i maj, men jag tyckte den var fin, och krävde en publicering. Nu är det däremot blåsigt och molnigt vilket inte gör mig så mycket. Jag tänker skriva brev till dig snart. Men det tar emot och jag verkar hela tiden komma på något annat som jag måste göra istället. Hoppas du har tålamod. Angående om du får kommentera här eller inte så är jag rätt kluven. Jag kan ju inte direkt hindra dig och jag tycker om dina kommentarer men poängen i att jag slutar brevväxla med dig blir ganska meningslös om vi ändå håller kontakten via internet. Jag förklarar dåligt, men du får ett brev snart. KRAM!

2008-06-19 @ 12:38:42
URL http://tokrolig.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback