Polaroidsorg

Jag har fastnat vid datorn idag igen.
Jag har vältrat mig i min djupa sorg över att polaroid lagt ner produktionen av
polaroidfilm, vilket jag självklart inte insåg föränn efter jag köpt en polaroidkamera från tradera för 150 kronor. Jag har alltså, efter denna insikt ägnat eftermiddagen åt att beskåda vackra polaroidfoton och förarga mig över att jag aldrig kommer ta några själv. I min följaktiga dårskap har jag sedan lagt ett bud på begagnad polaroidfilm på ebay. Om jag vinner kommer kalaset gå på 300 kronor, men då kommer jag i alla fall få ta tjugo ovärderliga polaroidfoton. Summa summarium känner jag mig rätt nördig, men tröstar mig med att det egentligen inte kostar mer än ett besök på liseberg med åkpass och lunch, som jag gått kan avstå från denna sommar. Det är ändå ett rätt uttjatat tidsfördriv.
















Jag vet inte vad det är, men jag är som förhäxad av dessa fantastiska polaroider. Ljuset, Formatet, Retro-känslan... en polaroidbild kan helt enkelt inte bli dålig, vad den än föreställer. Jag börjar nästan gråta. Det här är så himla sorgligt.

Kommentarer
Postat av: sara

åh! är det du som har tagit fotona? isåfall ligger du högt upp på min idol-lista ..

Postat av: Maja, Lottas syster.

Jag vill jättegärna ha en sån kamera. Kollade lite på tradera faktiskt :P ska nog faktiskt ta och köpa en. Synd abra att dom inte tillverkar fotopappret i sverige längre ):

2008-08-04 @ 00:24:54

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback