Long lost snowflake

Julen var här. Snön var hos mig. På dagarna åkte vi skidor. På kvällarna stickade jag, lyssnade på harry Potter och drack varm choklad.

Jag funderar mycket.  Det är som om jag för tillfället lever framför mig själv. i lugnet bor stressen över lugnet som finns trots stressen över allt som jag vill göra.  Allt är bra. Min mun har diarré som vanligt. Mundiarré, men för ovanlighetens skull känner jag hur orden sinar och allt jag säger känns som obbetydligt pladder. Förmodligen är det liksom detmesta en övergångsperiod. i det stora hela känns de lite som en vändpunkt just nu. Alltng står och väger på kanten. Vilket blir kvar och vilket försvinner in i 2009. Alltinget är en ständig process. Igår såg jag film av Pedro Al modovár. Jag gillar pedro Almodovárs filmer. På natten drömde jag att jag ver en spansk. Oskar var min spanske älskare.




  På nyårsdagen åker jag till stressiga stockholm och kravlar över gatorna.


Kommentarer
Postat av: hannah

Harry Potter! Jag lyssnar mitt i 4:e boken. Harry har klarat taggsvansen och Ron är åter hans vän. Julbalen stundar. Jag gillar inte drömmar. Godnatt!

Postat av: hannah

Oj. Det sista kan misstolkas på en massa sätt. Det var inget fel på din dröm. Jag gillar inte att ha vaknat upp efter en natt full av drömmar borde jag sriva. Det känns inte som att jag har vilat då.

2008-12-30 @ 21:02:37
URL http://baskertomten.blogg.se/
Postat av: Hilda

Hannah: Jag tycker om drömmar. De ger mig så mycket inspiration. Men jag kan ändå förstå vad du menar med att vakna outvilad. Jag skriver ner mina drömmar, det ger mig dels en djupare förståelse för mig själv, drömmar är ju bearbetningar av dagens händelser , och dels behåller jag inspirationen till senare tillfälle. Harry Potter är verkligen en fin prick. Jag gillar honom, det är på något sätt lättsamt och otroligt underhållande.

2008-12-30 @ 21:28:45
URL http://tokrolig.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback