Delicatessen



Mmm! Sitter här och kollar på delicatessen. En underbar film. Om ungefär fem minuter och tre sekunder ska jag bege mig ner till min kära källare för att sy ihop det sista draperiet till min källarinredning, förhoppninsvis går det fort. Därefter väntar städning och packning inför min och saras stockholmsvisit. Det skall bli en trevlig resa. Den här kvällen känns förträfflig, även om den som alltid lider alltför snabbt mot sitt slut. Helst av allt skulle jag aldrig vilja gå och lägga mig. jag skulle vilja lära mig nålbinda, lyssna på harry potter, titta på ännu en Pedro almodóvar - film, sticka ett par tofflor, sy klart min regnkappa, sy ett linne, spela saxofon tills läpparna blöder, göra min arrko-läxa, fotografera, utforska min xaphone som jag fick i julklapp, sminka mig, sticka klart min klänning, göra pärlplattor, trycka på tröjor, tillverka örhängen av kapsyler, läsa ut brott och straff, mmmm! Helst allting nu ikväll! Men självklart inser jag att det är just själva möjligheten att välja vilket jag måste göra, att inte kunna göra allting, som  är det fina. Vi är ändå allt bra lyckliga hela bunten.

Gott nytt år slöfockar!

Kommentarer
Postat av: hannah

Det roligaste är nästan att göra en lista och se hur otroligt mycket idéer man egentligen har. Vissa som kanske legat och dröjt och inet fått utrymme på grund av tankar kring så mycket annat. Jag gillar inte att sitta och vilja skapa men inte ha någon som helst bild av vad. Även när jag tänker mig att jag ska skapa något och se efteråt vad det blir så finns ändå någon slags idé, tror jag.

Postat av: Hilda

Hannaren: Jag tycker om listor. De fyller mitt rum ibland. De kan vara lite hämmande dock. Särskilt när det är mycket tråkigt överst på listorna. Det får en att inse hur lite tid man faktiskt har. Jag har en på min vägg nu. Den innebär bara en massa måsten, men jag förstår inte hur jag skulle klara mig utan mina listor. Jag glömmer bort allting annars, och det är stressande.

Nu är jag trött och mina ögonlockar faller samman. Goder nater!

2008-12-31 @ 01:25:02
URL http://tokrolig.blogg.se/
Postat av: Viktoria

din blogg är så fin.

2009-01-05 @ 12:53:23
URL http://mmmbopbadupadop.blogg.se/
Postat av: Babbidesign - [Design & Foto]

Hej i natten! Kom in till min sida om du är intresserad av en ny bloggdesign, må väl :)

2009-01-06 @ 03:07:43
URL http://babbidesign.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback