Och nej oskar man bloggar inte alls bara när man är ledsen

Jag har läxor och det känns underbart. Jag har saker att göra som jag inte hinner göra för att det finns andra saker jag gör istället. Det känns också underbart. Jag mår bra. Jag har fel och brister. Det känns underbart att insikten om att inte ens jag är perfekt slog mig. Jag trodde det ett tag. I morgon ska rakbladet, ungdomsredaktionen som skriver raka reportage, ha sitt första möte efter sommaren, det känns slappt och verkligt och efteråt tänkte jag träna på friskis och svettis för jag tänker bli superwoman när jag blir stor. En dansande superwoman, för någon dag snart tänker jag och sanna anmäla oss till dans eller något annat skojigt. Någon dag snart kommer jag också ringa upp kommuntanten som sitter och klämmer på minuterna som gör mina tidiga morgnar ännu tidigare (jag tänker med andra ord tala allvar med människan som jag hoppas ska ge mig tillgång att åka igenom göteborg med mitt skolkort). Idag och nu i minuterna innan jag år och lägger mig i min nybäddade säng, så tänker jag bädda sängen som inte är bäddad än och skriva en lista över saker i min personlighet jag behöver förbättra på min väg mot den perfekta individen.

I mogrgon är dagen sextiotal!



och kom ihåg: fickfackeri är onödigt sysslande

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback