Veckans kändis



Namn:
The Påfågels
Fakta: The Påfågels bildades 6/3 2007 i en förhållandevis fräch musiksal i det kalla och stela Knullavik. Det är ett relativt bekymmerslöst band som riktat in sig på den ypperligt smala gengren skånsk Feelgood-musik. Deras syfte har hela tiden varit att bringa glädje med sin musik, som är till synes utan budskap (det är synligt endast för dem som letar under fjädrarna).
Diskografi: The Påfågels har hittils endast skrivit en låt som tyvärr inte hunnit nå de höga höjderna men som har stora chanser att göra det. Den heter inget ännu men den handlar inte om något speciellt (bara för den som letar bakom fjädrarna) och den ser kanske inte så mycket ut för världen. Men som jag alltid brukar säga så ska man altid äta korv när det finns kött på benen.
Motto: The Påfågels har ett enda motto här i livet och det lyder som följer: Att gömma sig för den rädde är som att koka potatis med gröna fjädrar i ansiktet. (Vi gömmer vår djuphet bland våra fjädrar)


Kommentarer
Postat av: Philippa

Haha nej Hilda det är Regina Spektor, samson heter låten :)

Postat av: Hilda

exakt vad menar du med det?
Regina Spector ligger högt upp på min lista, men hon är inte veckans kändis. Skicka mig låten :)

2007-03-10 @ 16:11:05
URL http://tokrolig.blogg.se
Postat av: oskar

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
läs det i rätt takt och du får fram ett hemligt meddelnade

2007-09-02 @ 15:07:17

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback