Munspel!

Jag tänkte lära mig att spela munspel! Någon som vll bli min lärare? Fick i alla fall en grundkurs här. Det är roligt sånt där. Musik :)

image97

Jag har köpte en jacka idag också. En stor hallonrosa sak. På Myrorna. Vi var på hisingen jag och Karin för vi tänkte att dit kanske inte alla modemedvetna saker åker, och handlar upp alla fina kläder. Vi åt mackor och provade konstiga gamla nattlinnen och så köpte jag den hallonrosa kappan. Kan väl lägga upp en bild på den sedan. Egentligen hade jag inte råd för jag ska på festival och måste köpa nytt fritidskort nästa månad och en ny bikini. Men egentligen är ett dumt påhitt. Förresten kostade den bara 160 kronor. Men i alla fall betyder adetta att jag måste skaffa ett sommarjobb och tjäna pengar. Någon som sitter och klämmer på några råsmarta tips på hur man kan tjäna pengar så dela gärna med er. Funderar på att bli gatumusiker med några kompisar, men hörde att det krävdes tillsrånd av typ polisen. Stämmer det? man kan ju alltid bli modell, i såna fall.

Typ hejdå


Kommentarer
Postat av: Ella

Nämen så kul. Själv har jag fått en privatkurs av Daniel Lemma i ämnet, haha. Du vet säkert inte vem han är men en svensk musiker som sjunger riktigt, riktigt go musik. Min absoluta favorit. Det var helkul att sitta där med honom. Men eftersom min pappa och mamma är i musikbranchen om man säger så, så fixar dem sånna extra saker. Snacka om att jag är född med en silversked i munnen - eller hur man nu säger.

Postat av: Elin

Jag vill också lära mig spela muspel, har hela fyra stycken här hemma, men det låter bara skit när jag blåser.. hm.

2007-04-29 @ 17:13:11
URL http://ragnhild.blogg.se
Postat av: Hilda

Ella: kollade upp Daniel Lemma och nu vet jag vem det är, även om det inte är riktigt min muiksmak så verkar det häftigt att ha fått en privatkurs av honom. Det skulle vara stört kul att kunna spela munspel riktigt bra.

Elin: Låter ungefär som för mig. Men jag har hört att det ska finnas böcker och sånt som man kan lära sig av. Det är nog bara att ge sig fan på det. Ungefär som med allt annat. Det skulle i alla fall vara grymt kul att kunna!

2007-05-01 @ 20:25:57
URL http://tokrolig.blogg.se

Lämna din kommentar här:

Titel:
vegetarian?

favoritfrukt:

meningen med livet:

Om jag vore ett djur skulle jag:

Trackback